czwartek, 19 kwietnia 2012

Samsung R60 -> ATI X2300 -> Windows 7 64bit = szewska pasja

Znajomy dał mi do przeinstalowania systemu notebooka Samsung R60+ (NP-R60FE01/SPL).
Wszystko zainstalowało się samo (!) podczas instalacji systemu, poza kartą graficzną.

Identyfikator sprzętu:
PCI\VEN_1002&DEV_7188&SUBSYS_C034144D&REV_00

Sterowniki ze strony ATI - nie działa.
Ze strony Samsunga - nie działa.
Buszowanie w Google - sterowniki do X2300 od HP do W7x64 - nie działa.
Sterowniki z ATI do starszych kart - nie działa.
Sterowniki do "niemobilnych" ATI - nie działa.

Co pomogło?

1) Sterowniki do X2300 od HP do W7x64 pobrane stąd:

ftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp46001-46500/sp46004.exe

2) Mobility Modder - ATI Version v1.2.0.0 pobrany z:

http://www.hardwareheaven.com/modtool.php

3) zmodowanie powyższych

4) instalacja

Jednym słowem - masakra (jak na dzisiejsze czasy). Wszak ATI + Samsung to nie firmy krzaki ....

10 komentarzy:

  1. Jak udało Ci się zainstalować EASY DISPLAY MANAGER - ew. coś innego aby kontrolować jasność ekranu FN+ strzałki?

    OdpowiedzUsuń
  2. UPDATE -> Znalazłem. Wystarczy pobrać najnowszą wersję Easy_Display_Manager_3.2.6.9 i pomimo wyświetlenia błędu podczas instalacji działa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za pytanie i wpis o rozwiązaniu :) Nie umiałbym pomóc z dwóch powodów - nie mam dostępu do tego laptopa oraz ... mam bardzo słabą pamięć. Uciekło mi, że go miałem w rękach, a co dopiero jak zainstalować EDM. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BTW: Dzięki za wpis - teoretycznie wersja z HD2400 przechodziła podczas instalacji ale X2300 to jest prawidłowy driver. Dodam jeszcze że ten najnowszy EDM wyświetla błąd o Fast Start czy coś takiego podczas rozruchu i wystarczy poszukać, namierzyć ten plik SmartSetting.exe i np. zmienić mu rozszerzenie. Mamy najnowszy EDM na starym Laptopie z Windows 7 64bit.

      Usuń
  4. Dzięki wielkie za pomoc!!! Szukałem od wczoraj rozwiązania i dopiero teraz udało mi sie dzięki temu tematowi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że mogłem pomóc :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super dzięki

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie, zrobilem tak jak napisales w instrukcji, ale przy pobieraniu sterownika do hp wyskakuje blad. Czy bylbys w stanie moze sobie przypomniec do jakiego hp byl to sterownik?

    OdpowiedzUsuń
  8. "Do jakiego HP" - nie ma opcji, bym sobie przypomniał. Chyba nawet w chwili, gdy to robiłem, to bym nie wiedział, bo jak mnie pamięć nie myli, to jakoś znalazłem wskazanie na konkretną paczkę, a nie wg modelu.
    Natomiast jeśli chodzi o "błąd przy pobieraniu", to sprawdziłem i bez problemu właśnie pobrałem całość, rozpakowałem i uruchomiłem instalator. Może spróbuj w innej sieci. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń