środa, 28 stycznia 2009

Instalacja PHPList

1. Miejsce docelowe \\NASZSERWER\HTDOCS\PHPLIST
2. Kopiujemy z paczki zawartość public_html\lists
3. Tworzymy bazę danych
phplist z utf8_bin
phplist / naszehasło

Żeby nie pojawił się błąd:

Database error 1071 while doing query Specified key was too long; max key length is 1000 bytes
http://forums.phplist.com/viewtopic.php?=&p=27451

w structure.php ustawiamy
"user_blacklist_data" => array(
"email" => array("varchar(233) not null unique","Email"),

4. Ustawiamy config.php
$language_module = "polish.inc";
$database_host = "localhost";
$database_name = "phplist";
$database_user = "phplist";
$database_password = 'naszehasło';
$installation_name = 'PHPlist';
$table_prefix = "phplist_";
$usertable_prefix = "phplist_user_";
$pageroot = '/phplist';
$adminpages = '/phplist/admin';

5. http://naszserwer/phplist/admin/
Wybieramy Initialise database

6. http://naszserwer/phplist/admin/?page=setup
wykonujemy pozostałe wstępne czynności konfiguracyjne
a. nowe hasło superadmina - HasłoSU

7. utworzenie nowej skrzynki pocztowej
newsletter@naszadomena.pl

adduser -d /home/naszpodkatalog/newsletter -g naszagrupa -m -p HasłoNews newsletter
/etc/mail/virtusertable - dodajemy użytkownika newsletter
makemap hash virtusertable < virtusertable

8. konfigurujemy config.php podając namiary na serwer SMTP i POP3 (dla bounces)
$bounce_mailbox_host = 'pop.naszserwer.pl';
$bounce_mailbox_user = 'newsletter';
$bounce_mailbox_password = 'HasłoNews';

define("PHPMAILERHOST",'smtp.naszserwer.pl');
$phpmailer_smtpuser = 'newsletter';
$phpmailer_smtppassword = 'HasłoNews';

9. Ustawiamy na 0 dyrektywę define ("TEST",0); by sprawdzić czy wiadomości są dostarczane

10. Plik polish.inc - zmieniamy kodowania na utf-8

25 komentarzy:

  1. Witam mógłbyś wytłumaczyć pkt. 7 Nic z tego nie rozumiem?

    adduser -d /home/naszpodkatalog/newsletter -g naszagrupa -m -p HasłoNews newsletter
    /etc/mail/virtusertable - dodajemy użytkownika newsletter
    makemap hash virtusertable < virtusertable

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    ten punkt jest dla Ciebie prawdopodobnie nieistotny.

    Chodzi tu o założenie nowego konta pocztowego w Sendmailu, dedykowanego dla newslettera.

    Skąd to się wzięło? Prezentowane przeze mnie 'przepisy' stanowią głównie spis czynności wykonywanych przeze mnie w pracy. Stąd nie są typowymi tutorialami, a zapisem działań składających się na rozwiązanie zadania w 'moich warunkach'.

    OdpowiedzUsuń
  3. z kąt mogę pobrać polish.inc

    OdpowiedzUsuń
  4. gdzie mogę pobrać polish.inc

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest w paczce:

    phplist-2.10.10\public_html\lists\texts\polish.inc

    OdpowiedzUsuń
  6. PROBLEMY Z INDEKASAMI TABELI PHPLISTADMIN
    I USER COŚ TAM CO TO JEST?

    OdpowiedzUsuń
  7. mi wyskakuje error 500!
    co to oznacza i dlaczego tak się dzieje?
    bardzo proszę o radę, pomoc

    OdpowiedzUsuń
  8. Wg tłumaczenia ze strony dokumentacji - PHP na tym serwerze pracuje jako CGI, nie jako moduł Apache'a. Edytuj plik '/lists/.htaccess' - usuń lub zakomentuj (przy pomocy znaku #) linię zawierającą 'php_flag magic_quotes_gpc'. czyli na przykład powinna wyglądać tak: '#php_flag magic_quotes_gpc on'

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam problem. Instaluję PHPlist na serwerze home. Jak robię wszystko zgodnie z Twoimi wskazówkami, to zamiast polskich znaków mam znaki zapytania.

    Spróbowałem ustawić kodowanie na iso-8859-2, bazę danych latin2 i teraz mam taką sytuację, że w treści brakuje mi tylko "ó" i "Ó". Jest to o tyle dziwne, że w tytule wszystkie literki wyświetla prawidłowo.

    Spotkałeś się z czymś takim? Może wiesz jak to rozwiązać?

    OdpowiedzUsuń
  10. Robię wszytsko dokłądnie jak w opisie ale mimi to dalej mi wysyła krzaki. Baza ustawiona na utf_bin, plik zmieniony na UTF-8 a wiadomość testowa przychodzi z krzakami: znak zapytania w rombie zamiast polskich znaków. Ktoś może mógłby pomóc?

    OdpowiedzUsuń
  11. Napisz jaki serwer, gdzie stoi, jaki system itp.
    Może być tak, że np. dobrze będzie przyjrzeć się kodowaniu domyślnego w httpd.conf, albo np. spróbuj namierzyć w PHPList miejsce, gdzie się podpina pod bazę i dodaj np. mysql_query('SET NAMES utf8'); Generalnie temat rzeka, a jeden jedyny raz kiedy miałem do czynienia z PHPList to było 2 lata temu ;) Inna opcja to ściągnij np. XAMPP'a i zainstaluj sobie na testy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie mam dla Was dobrych wieści. Postanowiłem się przyjrzeć zagadnieniu, skoro są problemy i szukacie tutaj pomocy. Pobrałem najnowszą wersję, tj. phplist-2.10.13. Rozpakowałem. Wrzuciłem zawartość phplist-2.10.13\public_html\lists\ do podkatalogu w ramach mojego konta na home.pl. Utworzyłem bazę po prostu bazę danych. W config.php zmieniłem na polish.inc oraz podałem dostęp do bazy. Wywaliłem pliki .htaccess oraz index.html (w głównym oraz w 'admin') ... i uruchomiłem. Wyskoczyło, że nie ma tabel, stąd kliknąłem żeby utworzył. I tyle w temacie ... polskie znaki mam wszędzie (tj. menu, podstrony phplist, użytkownicy, tworzone szablony mailingu). Obstawiam, że coś gdzieś nie tak jest z kodowaniem na serwerach (albo w httpd.conf albo w my.ini trzeba szukać).

    OdpowiedzUsuń
  13. Po zainstalowaniu PHPList mam znaki polskie, tzn. w menu, podstronach, uzytkownikach itd. Jednynie przy wysyłce maila, czyli wysyłam sobie testowego maila i otrzymuję na poczcie krzaki. Spróbuję z mysql_query('SET NAMES utf8'), może to coś da.
    Serwer mam wykupiony w cal.pl, mam na nim postawionego Wordpressa i nie mam problemów z kodoawniem (utf-8), więc odrzucam serwer jako problem.

    OdpowiedzUsuń
  14. A możesz wrzucić (o ile się uda) źródło tego maila, oczywiście bez adresów email? Nagłówki itp.

    OdpowiedzUsuń
  15. z temacie PHPlist i UTF-8 jest jakaś żenada, przeszeczytałem oficjalne guideline'y i tutoriale jak zmusić PHPlist do utf-8 i klapa.. NIE DZIAŁA.. jedyne co udało mi się osiągnąć to '?' w miejsce znaków diakrytycznych, używam v2.10.14

    a przy bazie utf8_bin, czy utf_8_general_ci .. content wiadomości jest przycinany do pierwszego znaku pl (html)

    te nagłówki mnie jedynie zastanawiają
    ------------------------------
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: multipart/related;
    type="text/html";


    Content-Type: multipart/alternative;

    Content-Type: text/plain; charset = "UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    ------------------------------

    OdpowiedzUsuń
  16. znalazl ktos rozwiazanie problemu? wczoraj siedzialem nad tym caly dzien i nic... znaki zapytania w wiadomosciach... zmienialem wpis o kodowaniu chyba we wszystkich mozliwych plikach...

    nasunela mi sie jedna mysl... korzystalem kiedys z cmsa "phpwcms" - swietny cms. mial wbudowanego FCKeditora... "ni uja" nie dalo sie go zmusic do wyswietlania polskich znakow. mam podejrzenia, ze o to tutaj chodzi. ja sie poddalem juz z phplist. zdecydowalem sie na ten skrypt po opiniach na forach, ze jest jednym z lepszych. faktycznie, mozliwosci ma sporo ale co z tego jak autorzy nie potrafia rozwiazac podstawowego problemu z prawidlowym kodowaniem...
    pozdrawiam i zycze zeby komus sie udalo :)

    OdpowiedzUsuń
  17. rozwiazanie problemu, u mnie pomoglo:
    http://blog.mrnet.pl/2010/04/phplist-usuwanie-problemu-z-polskimi-ogonkami-w-powiadomieniach/

    OdpowiedzUsuń
  18. Dla tych co pomimo wszystkich rozwiązań, nadal nie mają polskich znaków w Panelu Admina, należy w pliku .htaccess w folderze lists, dodać na początku tę linię:

    AddDefaultCharset ISO-8859-2

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za info - nie wiedziałem, że temat jeszcze powraca :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam

    I jak Panowie u was polskie znaki ? Ja się męczę i nie mogę tego zrobić. Mam pytanko czy Metoda porównywania napisów w bazie ma znaczenie ? Mam obecnie latin2_general_ci

    Sortowanie połączenie z serwerem mam utf8_bin

    Pomoże ktoś ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Może to pomoże, by zrobić porządek z kodowaniem.

    http://www.php.pl/Wortal/Artykuly/Pomysly-porady-sugestie-dobre-nawyki/Polskie-znaki-a-MySQL

    Bardziej niestety nie mogę pomóc na chwilę obecną, z braku czasu (praca, rodzina, brak PHPList)

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę, że to może być problem przy połączeniu z bazą i trzeba dodać:
    $dbh -> query ('SET NAMES utf8');
    $dbh -> query ('SET CHARACTER_SET utf8_unicode_ci');

    Tylko za bardzo nie wiem w którym pliku i gdzie. Może ktoś inny pomoże ?

    OdpowiedzUsuń
  23. Spróbuj może w pliku: mysql.inc, ewentualnie może jakiś odpowiednik powyższego w adodb.inc.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam

    Panowie udało mi się odpalić phplist z polskimi znakami. Mam jednak inny problem. Wysyłam np. wiadomość do 3 tyś adresów - skrypt przetwarza kolejkę i wysyła za jednym razem około 200 wiadomości a reszta oczekuje i muszę ręcznie znów za jakiś czas nacisnąć przetwarzaj kolejkę bo automatycznie sam tego nie robi. Gdzieś to trzeba ustawić żeby sam skrypt przetwarzał kolejkę automatycznie ?

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja niestety nie wiem, ale może ktoś podpowie. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń

Archiwum bloga